Innovatie

Het lijkt het toverwoord van de laatste tijd te zijn. Het woord heeft een bijna hypeachtig karakter gekregen gevoed door de crisis en het verlangen naar beter, nieuwer en sneller. Als je innoveert dan win je, zo niet dan ben je af. Vindingrijkheid en vernieuwing zijn tot succes verheven. Bij de keuze van de beste ondernemer weegt de vernieuwende factor zwaar. Zo horen en lezen we de successen van de ondernemers die het helemaal gemaakt hebben omdat ze de eerste waren.

Wat kunt u daar nu mee? Wat is de waarde van innovatie voor uw onderneming? Soms zijn de verhalen en voorbeelden inspirerend en brengt het u op andere gedachten. Maar vaak blijft het bij een mooi verhaal dat gauw weer slijt en vervolgens vergeten wordt.

Innoveren is niet nieuw en we doen het al eeuwen lang. Zo was de industriële revolutie een boost voor technologische en mechanische ontwikkeling. De gelegenheid om te kunnen innoveren is sterk-afhankelijk van de middelen die beschikbaar zijn. Die middelen zijn de afgelopen jaren explosief gegroeid en beschikbaar voor iedereen die dat wil. Denk aan alle digitale mogelijkheden die er zijn. Daarbij wordt de “Willie Wortel” in ons wakker geschut door de context van de veranderende wereld en de noodzaak om bij te blijven.

Het gaat hierbij niet zozeer in wat u doet maar vooral hoe u dat doet. Digitaal knuffelen met uw klanten en het doelgericht gebruik van nieuwe media en het lef om anders te zijn succesfactoren. Aandacht, plezier en gemak blijven de elementen voor een klantgerichte uitvinding met groeipotentie.

Kortom de mogelijkheden zijn rijkelijk aanwezig. Mogelijkheden om te vernieuwen en die doelgericht te combineren met alles wat er al is. Leonardo Da Vinci, Steve Jobs en velen anderen gingen u voor. En nu is alles mogelijk!

Droom, ontwerp, geloof, denk en doe!

Succes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *